Wednesday, March 21, 2012

Another Dimension

Assalamualaikum..
Another Dimension kit? yess!!! Punyalah tak sabar, Oriental Splendour pun belum habis lagi, dah start kit baru... Ada alasannya kenapa tak sabar sangat nak jahit ni.. First, sebab kak Shima kata kain yang disertakan dlm kit ni keras, susah nak jahit... Bila saya try sendiri, memang betul kata kak Shima, the fabric is a bit stiff... dan susah kalau nak jahit, esp kalau start dari tengah. Penyelesaiannya, kena guna hoop baru senang sikit nak jahit. Lagi satu, saya guna jarum saiz 28 utk kit ni. 
Secondly, sebab saya letak kit ni sekali dlm box WIP saya... everytime tukar benang, nampak seperti kit ni melambai2 mintak dijahit... hehe... Lagipun rasa teramat lega bila jahit atas 14ct... Rasa mcm sekejap je kita dah jahit banyak dan jugak kurang stress pada mata...

Benang dlm kit ni dah presorted. Jadi, tak perlu lagi kita nak tercari2 benang dan susun sendiri. Cuma utk memudahkan kerja, saya punch lubang di setiap nombor benang tu, supaya boleh simpan lebihan benang...

Lama saya tak update blog ni...Selama seminggu saya tak dpt online, monitor saya rosak... rasa mcm 'kosong' je bila tak online... tapi, bagus jugak... bila kurang online, lbh byk kerja boleh dibuat... Ok that's it for now... sambung buat kerja rumah... Alisha demam, semalaman dia tak tidur... insyaallah harap2 hari ni dia ok... ^^

4 comments:

  1. Wah, dasyat la kak Nisa.
    Satu lagi projek tu. :)

    ReplyDelete
  2. manyak lasat la ini wolang...wip semua busat2...Hebat la ini wolang...Manyak takut lo...

    ReplyDelete
  3. wah.. meh tayang sikit kotak WIP tu.. teringin nak intai.. hahaha..
    cantik la kak! mesti dah nak siap dah ni.. cayalah!

    Semoga alisha cepat sembuh.. nak pandai apa la tu.. :)

    ReplyDelete
  4. Yati,
    Yati punya lagi dahsyat... setiap hari makin bertambah, akak tgk WIP dah 7 dah... takpe janji masyuuuuuukk...!!

    Ina,
    lu pun sama jugak maaaa.... hehehe

    Zila,
    lambat lagi nak siap tu... saje menambahkan WIP hehehe...
    Alisha dah pandai potpet... tak berenti mulut dia... dah pandai sebut ayah, shasha, boboi?? dia suka katun boboboi.... :)

    ReplyDelete