Wednesday, December 14, 2016

Finished Projects 2016

Salam... hai... sekali sekala kita bersiaran.. Dah sampai penghujung 2016 dah..Tak sempat nak post satu satu project so kita wrap je lah... Project CS yang siap sepanjang tahun ini.. Saya tak ingat sangat project mana yang siap dulu.. so kita rojak je lah...

Fleurs de Paris by Dimensions stitched on 14ct aida.. CS ni saya jahit time lunch hour kat ofis masa kerja dulu..senang je design ni.. 

Peonies and Delphiniums stitched on 18ct aida.. yang ni saya punya.. dua kali jahit design yang sama..rasa nak muntah pun ada..hehe.. masa first jahit utk tempahan dulu saya stuck kat backstitch..so utk saya punya ni, saya backstitch sambil2 supaya taklah peram lama sangat..

Butterfly Forest by Dimensions stitched on 14ct aida.. Suka sangat design ni.. tak ambil masa yg lama sangat sbb banyak half stitch..

Teapot collections by DMC stitched on 16ct aida.. Stitched for competition, saya rasa saya punya hasil ni just cukup syarat je.. Peluang menang agak tipis la jugak sbb penyertaan untuk kategori ni sangat banyak.. lagipun saya takde tambah apa2 pun samada special stitches atau guna specialty threads.. so takdelah markah untuk creativity..redha jelah janji siap...

Lastly, Teatime Welcome by Dimensions stitched on 18ct aida.. Siap akhirnya.. Design ni sangat cantik..tak jemu mata memandang... 

Bawah ni project kecil-kecilan.. Kiri the cat dan Somebunny to love saya dapat free kit drpd majalah Cross Stitch Card Shop.. Dah bertahun-tahun dapat, baru terasa nak jahit.. So there, antara hasil cs tahun ini. Ada lagi yang kecik2, tak sempat snap gambar dah bagi kat cikgu cikgi masa teacher's day.. Oh.. one more thing..ni finished je..tapi sebenarnya dah jadi wip selama bertahun2..hihi.. yang betul2 start tahun ni dan habis tahun ni cuma teapot tu je plus yang kecik2 tu..
Kiri the Cat

Somebunny to love

Thimble cross stitch..



2 comments:

  1. wow.. dah buat rumusan dah ke.. saya tak sempat lagi.. hihihi... ;)

    sukanya tgk cs akak.. semua suka... semua cantik dan kemas..
    tak sabar nak tggu projek di tahun baru.. hihihi... :)

    ReplyDelete
  2. Waa....busy stitching rupanya! Semuanya cantik2...

    ReplyDelete